onsdag 9 mars 2011

Hur gör man?

Jag känner mig lite fånig. I vår samtalsgrupp så finns det en kille som verkar trevlig, och som också spelar wow. Jag lyckades iaf fråga vilken server förra träffen, men längre än så vågade jag inte, fast han verkade ok med att prata. Blir så feg.
För jag vill inte att han ska tro att jag är intresserad. Jag har min sambo, som jag älskar över allt annat, som jag ska gifta mig med. Utan jag är intresserad som kompis.
Men hur gör man? Ska jag bara fråga om jag får adda honom i spelet? Känns så.. påträngande. Han kanske säger ok fast han egentligen inte vill. För man kan ju inte säga nej heller? Det är ju, ohyffsat. Eller så kanske han tror att jag är intresserad.. =/
Hjälp en stackars vilsen aspie!

6 kommentarer:

  1. Du kan ju ge honom en länk till det här blogginlägget! ;)

    SvaraRadera
  2. Haha! Ja du. Det skulle nog kanske kännas ännu mer underligt. Tror jag blåser upp det hela. :p Som vanligt!

    SvaraRadera
  3. Hejsan Ylva måste först och främst beröma dig för din unederbara blogg och magnefika teckningar. På tal om ditt problem här med spändheten och förvirringen....så jobbigt jag vet. Du kan kanse börja prata lite smått tex vad han tycker om wow och liknande, brukar funka för mig för vad är roligare än att prata om gemensamma intressen? Då kommer nog allt komma mer naturligt och man slänger in andra saker om sitt liv, du kanse till och med nämner din sambo (för som jag fattat så spelar han ochså wow) hoppas jag hjälpte lite grann. /Wow spelande aspie Emma.

    SvaraRadera
  4. Hej Emma!
    Och tack! :D
    Visst är det svårt..? Och nu känns det som att jag blåst upp allt nåt otroligt! Jag vet ju att han spelar mycket wow, då han sagt att det är ett av hans stora intressen. Äsch.. får försöka fråga nästa träff. Konstigt nog hade jag nog inte tvekat om det varit en "normalstörd". Men blir försiktigare när det är en annan aspie.

    SvaraRadera
  5. Tror mest du själv känner att det vart en stor grej, är inte så farligt.. Personligen tycker jag nog det är lite lättare att prata med en aspie men det kan ju bero på att jag gick på ett gymnasium för personer som har aspberger syndrom och fått lära mig att vara runt aspies. /Aspie Emma.

    SvaraRadera
  6. Jo det tror jag också. :)
    För mig är det ju relativt nytt ändå, även om det finns i släkten. Fånig man är! :D

    SvaraRadera