måndag 14 mars 2011

Äntligen pratat med läkare

Precis hemkommen från staden och mitt läkarbesök. Tyckte väl att det var konstigt att han hade skrivit att jag var arbetsför, för det hade han inte! Han blev jättepaff när jag sa vad FK hade sagt om hans utlåtande. Så han gick direkt till datorn och började skriva i intyget. Samtidigt så muttrade han över hur petiga FK är på hur de tolkar texten. Han hade iofs inte uttryckligen skrivit att jag inte var arbetsför, men han hade inte heller skrivit motsatsen.. Så nu skrev han det i klartext. Redan postat till FK och ringt till min handläggare där. Så nu får vi se vad som händer.
Snart har jag tömt all min energi på det här..

Iaf så var vi ju in till storstan i fredags! Det var trevligt, och jag kom hem med en HTC Desire HD!! Sambon frågade redan i torsdags om vi skulle kolla om de hade där inne, så jag ringde och det hade de ju! Åh så glad jag är! Det här är ett underbart hjälpmedel för mig.
Jag har redan lagt in en hög med påminnelser och grejer, jag har så jag kan se och fixa i min google almanacka (som jag även har tillgång till via datorn.), samt små noteringar jag kan sätta som påminnelser. Typ att ringa FK. Super!
Dessutom var det så skönt att känna sig rätt trygg idag med telefonen. Jag åkte buss in till läkaren och den kom aldrig! Den skulle gå 9.22, men ingen buss kom.. 9.33 började jag kika på nätet (via telefonen) och kunde iaf se att bussen som kom 9.20 var åt fel håll, så jag hade iaf inte klantat det och missat den, plus att nästa tåg gick 9.44 ifall bussen aldrig kom. Nu gjorde den det dock.. 20 min försent. Den hade kokat! Och gjorde det igen på vägen in.. Tur i oturen att jag hade valt en buss som kom in 30 min förtidigt, slutade med att jag "bara" fick vänta 5 min på läkaren.
Så ja, den här telefonen är jättebra till mitt funktionshinder. =D


(bild från HTC.com)

5 kommentarer:

  1. Så skönt att det ordnade sig med läkaren! Inte helt okej med alla ordagranna tolkningar hela tiden! Känns som att sådana instutitioner och liknande hela tiden gör egna tolkningar som ser bäst ut för dem :S..
    HTCn är underbar! finns ju en anledning till att jag köpte en till då min första blev stulen ;) Kan inte klara mig utan den typ... hjälper mig med pluggnadet, bloggandet, tränanade, kommunikationen, bankärenden, busskollande, tåg, ... osv osv :)

    SvaraRadera
  2. Ja det är ju så.. Läkaren var lite småsur på dem för det. =/ Hoppas det löser sig nu.

    HTC är sååå bra! <3

    SvaraRadera
  3. Kul med mobilen själv älskar jag min sony ericsson x mini pro. FK har jag tömt min energi på förlängesen. /Aspie Emma

    SvaraRadera
  4. Jag beviljades varaktig sjukersättning i dec. förra året. Läkaren hade skrivit att min arbetsförmåga var helt stadigvarande nedsatt i alla yrken på hela arbetsmarknaden. Det tog skruv! Men det kanske hjälpte att jag hade gjort en funktionsutredning som också visade att jag varken kunde jobba eller plugga. Fick därför mitt studielån avskrivet.

    SvaraRadera
  5. Bettan: Det är vad min läkare skrev nu. Så jag hoppas att FK inte misstolkar hans ord mer nu!

    SvaraRadera