fredag 4 mars 2011

Det här med telefoner

Nu när sambon fått jobb så vågar jag börja titta på en ny telefon, och drömma lite. Men hjälp vad svårt det är! Först blev jag sugen på en nexus s, iom att det är googles egen och så. Hörde dock att den inte var prisvärd. (?) Hamnade sen på Desire HD och blev lite småkär, den har ju STOR skärm! Jag gillar stora skärmar.
Iphone har jag iaf valt bort nu, det blir en android när det nu blir.
Vad ska jag ha den till? Jo, ja dels att ringa förstås. ;) Men jag vill också ha den som ett verktyg i min vardag. Kunna sätta bra påminnelser etc, kunna ha med mig almanacka osv är guld värt för mig. Det kan jag inte på min nuvaranade telefon, jag kan inte ens sätta påminnelser som ska ringa säg 3 gånger i veckan. Utan det är alla dagar eller ingen som gäller på den.
Sen att man kan surfa, kolla vart man är osv, är ju inte helt fel det heller. =)
Jag skulle ju kunna ansöka om en handiphone, utvecklat för oss med funktionshinder. Men ju mer jag kikar på den, destu mindre vill jag. Det är en otroligt gammal telefon de har, programvaran är jättegammal och seg.. så jag köper mig hellre en riktig smartphone, med samma om inte bättre verktyg än en handi.

Nån av er som har en smartphone? Vad tycker ni om era, och vilka har ni?

2 kommentarer:

  1. Smartphone är absolut det bästa hjälpmedlet. Handifone är väl nån slags grundidé till de funktioner som finns i de nya telefonerna.

    Med kalendern ställer jag in många påminnelser vid olika tider som passar mig.

    SvaraRadera
  2. Ja precis! Vilken smartphone har du?

    SvaraRadera