söndag 3 juli 2011

Dagen efter skansen

Fy bubblan så trött jag varit idag. Sov till elva och slumrade till i soffan i nån timme också.
Moira var extremt överlycklig när vi kom hem, eftersom vi var borta även i fredags mestadelen av dagen. Oj så hon gosade!
Idag fick sambon ominstallera min dator då min hårddisk krashade, så vi fick köpa en ny i fredags. Men nu så är det fixat och jag kunde äntligen redigera bilderna från igår!
Det var ju premiärtur med mitt nya objektiv. Är nöjd. :)



På Skansen finns grymt mycket söta djur! Som den här lilla varelsen. Nu var de otroligt svåra att fånga på bild för de var inte still många sekunder. 


Inte alla djur var bakom staket utan endel vandrade fritt. ;) Som de här kanadagässen (hoppas jag att det är nu. :p )


Björnarna gjorde som en annan ville göra egentligen. Kastade sig i sitt vatten och skvätte och lekte med varandra. Såg väldigt skönt ut medans en annan stod utanför med svetten rinnandes längs ryggen.


De här sköna ugglorna satt och posade åt oss i en hel evighet. De måste vara vana vid alla kameror vid det här laget.


Lemurerna! Jag är kär! Mitt nya favoritdjur, näst efter katter. ;) Jösses så härliga djur! 


Som den här krabaten som satt och myste i trappan där vi gäster fick gå. Hur lugn och mysig som helst.



Hjälpte kanske att de betedde sig lite som kattdjur. ;) Påminde väldigt om våra busar här hemma.

Blev en del bilder! 








2 kommentarer:

  1. Åh, lemurerna är ju alldeles underbara! Senast jag var på skansen hade jag väldigt svårt att lämna lemurstället...

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder! Jag har fått veta att det är diskbråck jag har:-( Vila i 2 veckor, sedan sjukgymnast. Kram!

    SvaraRadera