måndag 28 mars 2011

Boendestöd idag!

Japp, idag kommer boendestödet för första gången! Lite spännande. Två tjejer kommer samt chefen för verksamheten. Honom har jag ju träffat förut så det känns iaf bra att han kommer med också. Lite nervös för hur de ska bete sig mot mig. Jag menar, jag är ju inte handikappad mentalt eller hur man ska säga. Jag är ju fortfarande en intelligent människa. Men chefen sa tidigare att de skulle ha kunskap om asperger, så jag hoppas det.

I helgen var vi in till Ikea och köpte en stor säng! Åh, så skönt! Vår säng har tidigare bara varit en resårmadrass på golvet, då vi tog bort benen förut.. sängen knakade så oroväckande. Så, så har vi sovit det senaste halvåret.. mindre skönt. =/ Men har man inte pengar så har man inte liksom. Nu fick sambon lite pengar i present från min släkt, plus en ok lön, så nu gick det!
Så nu står den där. Vår fina säng. Blev en sängram och två 90-madrasser. Mycket mycket skönt med lite utrymme också!
Köpte även databord då vårt var hm.. väldigt snett och vint.
Och så köpte jag ett kamerastativ på MediaMarkt! Endast 129kr! Kanske inte världens bästa kvalitet, men det funkar bra för mig såhär i början.

6 kommentarer:

  1. Det kommer gå prima! :-) Dom flesta inom boendestöd vet hur man hanskas med personer med olika diagnoser och jag har inte träffat någon som behandlar brukare som "mindre bra människor" liksom. Hoppas dom är trevliga :-)

    SvaraRadera
  2. Tack Poppis! <3 Känns skönt att höra. Vet ju att du har lite erfarenhet därifrån. ;)

    SvaraRadera
  3. Kommer gå bra tror jag med :)
    Skönt med ny säng! :)

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Jag ska bestämma mig idag om jag ska ha boendestöd eller inte. Min arbetsterapeut och handläggaren på LSS kommunen kommer hit, så ska vi diskutera. Skönt med ny säng! Vår gamla gick sönder så vi låg också bara på madrasserna men bara ett litet tag eftersom vi hittade en bättre begagnad säng. Kram!

    SvaraRadera
  5. Hur gick det med Boendestöd?

    SvaraRadera
  6. Sorry, missade det nya inlägget!

    SvaraRadera