fredag 3 december 2010

Lite rörigt

Jag vet. Det ser lite rörigt ut just nu här i bloggen. Den ska få sig en ordentlig genomgång tänkte jag. Så håll ut. :)

Jag har haft lite problem med mitt blodtryck tydligen. Var hos barnmorskan som började skälla på mig för att hon fick mitt tryck till 149/95. Och absolut, det var inte alls bra! På henne lät som att jag var minst döende.. det var ett under att jag fortfarande stod upp! Ojojoj..
Jag fick ju panik och sprang direkt till vårdcentralen för att få kolla ordentligt. Där lugnade de mig och sa att visst, det var ju inte bra, men farligt blir det när man gått med det länge. Och när jag kollade för några månader sen så var det ju bra.

Anyhow. Ordnade tid hos vår lokala distriktssköterska. Första gången var trycket fortfarande högt. 140/94. Jag hade precis slutat ta min migränmedicin som jag läst kunde orsaka just högt tryck. (Dagen innan hos BM så hade jag förstås tagit en sån..)
Men hör och häpna att när jag gick dit igen veckan efter så fick sköterskan kalla in ytterligare en för att kolla trycket mitt. För nu var det lågt! 124/70. Hon trodde inte riktigt det! =D Men jajamen, så var det minsann. Och likadant i onsdags. 130/70. Puls alla gångerna 60, så väldigt perfekt alltihopa. Hon trodde nog också att migränmedicinen kunde ha orsakat det tillfälliga trycket, men också att jag kanske var lite nervös när jag tog de andra proverna.

Däremot fick jag recept på träning! Så igår var jag och styrketränade mitt första pass. Mycket roligt, men AJ vilken träningsvärk jag har idag! Jobbigast var nog att gå hela vägen dit dock. ;) Ligger ju på andra sidan "stan". Men men, snart ska det nog kännas ok också. För träna ska jag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar