måndag 11 april 2011

Varför har jag ingen ersättning?

Fick frågan varför jag inte har någon ersättning.
Jag fick min diagnos för mindre än ett år sedan, så ersättning och sånt har inte hunnits fixas än, antar jag.
Jag ansöker ju iaf om aktivitetsersättning, men inte hört nåt därifrån än, efter att ha skickat in de nya papprena efter att de avslog först.
Så förhoppningsvis är det på gång iaf. Såvida de inte hittar på nya anledningar till att ge avslag.. vilket inte skulle förvåna mig..
Innan diagnos etc, så har jag försökt att få en inkomst på olika sätt. Prövat flera olika praktiker vilket inte fungerat. (som jag skrivit om tidigare)

2 kommentarer:

  1. Jag fick också avslag först. Men efter genomgången funktionsutredning och ett läkarintyg där det stod att min arbetsförmåga var STADIGVARANDE helt nedsatt i alla arbeten fick jag sjukersättning. Står det så i ditt intyg ska det nog gå bra. Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja jag hoppas innerligt att de tolkar intyget RÄTT den här gången..

    SvaraRadera