torsdag 7 april 2011

Hemuppgift

Vi brukar få hemläxa från samtalsgruppen varje vecka. Denna veckas handlade om just det jag tog upp i inlägget innan. Varför vi inte kan ha ett jobb, alternativt, varför vi inte klarar av att ha ett heltidsjobb.
Ca 5 punkter skulle vi försöka skriva upp.

1. Som jag skrev i förra inlägget så fixar jag inte stressen med att åka någonstans, tåg, buss etc. Det krävs mycket planering för mig för att fixa att åka själv.
2. Det är otroligt ansträngande för mig att vara runt människor, vare sig det är en timme eller en hel dag. Då jag hela tiden måste tolka (vare sig det är med flit eller inte) vad de menar, säger, inte säger/menar osv.
3. Pga all stress ett jobb skulle innebära, så skulle allt praktiskt hemma falla.
4. Jag klarar inte att gå upp tidigt. (Och av de andra skälen ovan så funkar det inte på eftermiddagen iaf)
5. Att ha någonting att gå till varje dag eller någon gång i veckan, kräver väldigt mycket energi tankemässigt. Jag planerar i huvudet flera dagar innan, ställer in mig på att jag ska iväg. Det fungerar med aspiegruppen, helt otroligt faktiskt!, men med jobb har det aldrig fungerat..

4 kommentarer:

  1. Känner SÅ väl igen mig. Jag har sjukersättning, har du det också? Kram!

    SvaraRadera
  2. Nej dessvärre har jag ingen ersättning alls.:(

    SvaraRadera
  3. Ingen ersättning alls? Jobbigt. Varför inte? :(

    SvaraRadera
  4. Jag undrar också varför du inte får någon ersättning, men du kanske tycker att det är för privat? Minns ej vad som stod i artikeln som jag glömde spara:-( Hoppas du får en fin vecka! Sonens cykel har åkt fram:-) Men jag känner mig osäker:-( Hur mycket hjälp behöver han? Han cyklar med stödhjul men de ska bort snart för han cyklar bra med stödhjul och då är det dags. I nedförsbackar brukar han bromsa men jag är ändå osäker när jag är ensam:-( När min man är med känns det lättare. Något du känner igen? Osäkerhet? Kram!

    SvaraRadera