måndag 3 januari 2011

Puck

Tänkte jag skulle skriva om "alla" våra katter. Då i tur och ordning förstås. Så först ut blir ju Puck, vår äldsta lillskrutta. <3



Fullständigt namn: S* Spotless Puck
Ras: Cornish rex
Kön: Hona, kastrat
Färg: Choklad bicolor.
Ålder: 4 år.


Jag minns så väl när jag blev kär i rasen cornish rex. Jag bodde då ihop med en annan och vi hade en huskatt tillsammans. På kattforum.se där jag läser och är aktiv, såg jag en SÅ söt liten kisse. Han hade en sån söt liten fläck på nosen och var choklad och vit-färgad. Och han var en cornish rex. Den krulliga pälsen var bara så underbar.
Jag kikade in på uppfödarens sida och såg att hon faktiskt hade en kull just då! P-kullen. Mitt bland alla ljusa bebisar låg Puck.
(bild från uppfödaren.)

Kan man annat än att bli kär?
Sagt och gjort. Jag kontaktade uppfödaren och vi fick komma på besök inom några veckor, då de var ca 4-5 veckor gamla. Små rultiga kissar mötte oss och vi var lite osäkra först vilken vi egentligen skulle ha. Vi ville inte bestämma oss innan vi hade träffat dem trots allt. Och efteråt sa vi att vi ville ha lite betänktetid. Men väl hemma sa hjärtat bara en sak. Puck! <3
(bild från uppfödaren.)

Väntan blev lång och olidlig. Men ack så värt det! När hon var 12-13 veckor (kommer inte riktigt ihåg den exakta veckan. Kan ha varit 14 också.) så fick hon äntligen komma hem till oss.


Det var väl inte direkt kärlek mellan huskatten Buffy och Puck. Men det gick.
När jag och den här mannen valde att gå skilda vägar valde vi att också dela på katterna. Buffy trivdes bättre hos honom och att vara ensamkatt, och Puck var helt klart min katt. En riktig mammakatt.

Puck är en mamma i sig. Hon tar hand om våra andra katter och oss. Ibland blir hon väldigt frustrerad och vill ha uppmärksamhet, eller mat. Då väljer hon att riva papper och gör allt för att göra sin matte irriterad.. Som i skrivande stund.. Hon sitter och petar på någon liten sak som ligger på bordet. Tittar upp på mig för att se om jag reagerar och petar lite till. Knasrumpa.

Puck är min kärlekskatt.






1 kommentar:

  1. Naw...Så sött!!!

    /Jam Kram & NosePûssar från oss.........

    SvaraRadera