tisdag 4 januari 2011

Jade

Fullständigt namn: Seglin rex Jade (tysk uppfödare)
Ras: Cornish rex
Kön: Hona, kastrat
Färg: Svart och vit
Ålder: 3 år





Efter att jag och exet gått skilda vägar så mötte jag min nya kärlek. Vi valde att flytta ihop och att jag då skulle flytta till honom, i Tyskland. Så jag tog mitt pick och pack, samt Puck, och drog till ett annat land.
Väl där insåg vi att Puck var extremt uttråkad. Bara vi var inte nog för fröken, så vi började kolla efter en kompis till henne.
Tyvärr finns det inte extremt många cornish uppfödare i Tyskland, men vi hade tur och hittade en inte allt för långt borta! "Bara" 5 timmar med bil.. 
Hur som så hade hon en kattunge kvar i sin kull och det var Jade. Det var väl inte riktigt vad jag hade på min önskelista egentligen. ;) Jag hade velat ha en annan färg. Men ibland spelar ens önskningar ingen roll. Jag var kär ändå. Den där lilla luddbollen var ju gudomligt söt!

(bild från uppfödaren)

Uppfödaren skulle iaf åt vårt håll, så hon tog med sig Jade och kom till oss. Verkligen snällt!
Hon kom in med en STOR bur och ut kom en LIIIITEN liten kissekatt. Men med stora ord minsann! Puck tyckte det hela var förskräckligt läskigt. Men Jade tog det coollugnt och vandrade bara vidare när Puck fräste, vilket gjorde att Puck bara blev förvirrad.
2 dagar senare lekte de. 

(Hon hade nydligen blivit kasterad med flanksnitt, därav den kala fläcken på sidan.)


Jade tyckte Puck var det bästa i hela världen, näst efter husse. För husse.. det är Jades ägodel det. Ingen får så mycket gos och kel av Jade som husse. Hos honom kan hon sitta i timtal och gosa. Då stryker hon sin kind mot hans och spinner högt och ljudligt. Försöker han dra iväg huvudet så tar hon tillbaka det med sina tassar. Det ser så sött ut! Och man ser verkligen kärleken emellan de båda.


Jade tog rätt snart över positionen som boss, och har varit sen dess. Puck är allt för snäll. ;)




1 kommentar: