tisdag 28 juni 2011

Nytt objektiv!

Igår kom det ett paket till lilla mig. :) Ett telezoom objektiv!
Jag känner att jag vill utvecklas inom foto och att jag just nu står lite still. Så jag beställde ett objektiv från Tyskland (billigare där) plus en reflexskärm för porträttfoto, och annat.
Har inte hunnit testa det så jättemycket än, men tog 2 testfoton för att visa hur den zoomar.

Utan zoom:

Inzoomat så långt det går:


På lördag ska vi till skansen så då tar jag med mig kameran och det nya objektivet. För den som är intresserad är det ett Sigma AF 70-300/4-5.6 DG OS. Jag fick det för dryga tusenlappen billigare, och då inkl reflexskärmen

Föresten! En rolig sak jag glömt nämna. FK ringde förra veckan och meddelade att de kommer betala viktväktarna åt mig!! Det är för mitt aktivetsersättning som det går in i. Himla bra! =D


1 kommentar:

  1. Vad bra det verkar vara, ditt nya objektiv! Vad roligt att du slipper betala viktväktarna själv:-) Jag har ont i ryggen och ena vaden:-( Ska till läkare idag. Hoppas dem kan hjälpa mig, för det gör jätteont att gå och stå, sätta sig ned och ställa sig upp.

    SvaraRadera