lördag 26 februari 2011

Låååång dag

Men längre imorgon.
Idag har vi varit i Stockholm och hälsat på en kompis för att hjälpte henne med datorn. Jag tog ju med mig kameran förstås, för hon har ju katt! =D
Blev ett par bilder förstås, men jag har inte orkat gå igenom dem än. Bara några få. Är helt slut nu. Imorgon är det kalas för sambon, så jag har fixat smörgåstårta som ska garneras imorgon.
Herregud så jag kommer vara slut på söndag.. och flera dagar frammåt. Som sambon sa, med tanke på det här med aktivitetsersättningen.. De ska bara veta hur trött och förstörd jag kommer vara efter de här två dagarna! Hur ska jag fixa ett jobb att gå till dagligen när jag inte ens orkar vara med folk i mer än en dag utan att vara förstörd dagen efter? Det räcker liksom med en timme så är dagen efter förstörd. Just den biten är så svår för folk att förstå, och hur ska jag kunna förklara när det här är min vardag, min verklighet? Det är som att försöka förklara hur det känns att klä på sig..
Det är såhär för många av oss med Asperger, att saker som går med automatik för andra, har vi svårt för. De sakerna krävs enorma laddningar med energi, som gör att vi är helt slut efteråt. Små saker som att diska, fixa hemma kan vara nog.
Nåja, sluttjatat om det nu. =) Nån gång ibland får jag vara social två dagar på raken.. Det gäller bara att resten av dagarna efteråt är fria så jag får vila, ordentligt! Sova ut på morgonen (dvs länge länge..) och inte behöva göra något alls om möjligt. Disk och mat, men det är nog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar