onsdag 8 december 2010

Uj.. vaken

Såhär tidigt brukar jag nog inte gå upp, och nu har jag redan varit vaken ett tag. Mitt hemliga besök kommer vid 10 så jag vågade inte chansa och gick upp tillsammans med sambon. *gäsp* Fixade det sista så det ser lite snyggt och representabelt ut här hemma.

Senare idag ska jag till habliteringen och möta min LSS-handläggare. Kuratorn ringde igår och frågade om jag kunde komma på så kort varsel. Självklart! Nästa möjliga tid var nämligen inte förrän i februari.. Så då ska vi diskutera vilket stöd och hjälp jag kan få.
Det jag vill ha är boendestöd, någon som kommer och startar igång mig, hjälper mig att planera t.ex städning. Hjälper mig hur man startar igång igen om man blir avbruten. (Blir jättefel om jag diskar och någon ringer t.ex.. Jag vet helt enkelt inte hur man fortsätter. Låter sjukt, men så är det.) Jag KAN städa, det är inte det. Men oftast så städar jag inte alls, eller så gör jag tokryck och städar städar städar en hel dag tills jag går sönder.. Jag skulle önska att jag kunde städa lite mer men mindre.
Sen önskar jag mig en handiphone. Det är ett superbra hjälpmedel där man kan ställa in en massa bra grejer, som hjälper en komma ihåg viktiga saker. Nu är den ju väldigt handikappanpassad, så det går t.om att ställa in så den pratar med en, vad jag förstått. Det är ju inte riktigt nödvändigt kanske. Men min telefon är så pass gammal att det här med påminnelser inte riktigt fungerar. Det går en åt gången, eller varje dag samma tid, men inte vissa dagar.. Hade jag haft en iphone eller android så hade inte behovet av en handi funnits. Att jag vill ha en multi, båda handi + telefon, är för att annars är det ytterligare en sak att komma ihåg att ta med sig.. vilket kommer betya att jag glömmer typ båda.. =/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar