tisdag 7 december 2010

Juletid, julefrid, julmat?

När jag diskar så tänker jag tydligen på väldigt många saker. Vid dagens disk och städning kom ämnet julmat upp. Det här året är första året som viktväktare. Och givetvis har tanken skrämt mig lite. Onej, inte kunna äta massa julmat!! Hur SKA det gå!?
Men seriöst.. måste det vara så himla komplicerat? Så ja, jag har en ny livsstil numer, där det ingår att äta mindre fetrik mat t.ex. Men jag får fortfarande äta det jag vill. Så julbordet kommer inte se annorlunda ut. Däremot kommer jag kanske välja andra saker, äta med måtta osv. För egentligen. Smakar maten så mycket bättre bara för att vi äter oss kräkmätta? Eller ska jag fråga tvärt om. Smakar maten mindre bra, för att vi äter lite mindre? ;)
Jag tror inte det.
Varje år är det liksom samma sak. Man äter så man nästan kräks och inte vill se julmat tills nästa år igen. Men varför? Varför denna hets? Tror vi att det är sista gången vi får äta julmat? Julen kommer ju liksom igen, om ett år.

Min vikt har förövrigt stått lite still de senaste veckorna. Dels så gör det ju ont i buken.. dels så har jag väl varit lite lat med maten. Skärpning på detta! *tummar*

Nu har jag iaf gjort lite städning. Fixat köket och tar nu en paus så jag orkar med resten. Det gjorde lite ont mot slutet så jag insåg att jag borde lugna ner mig lite, så jag orkar gå till ica och hämta medicinen senare idag. Får visserligen skjuts av sambon när han kommer hem. För gå hela vägen fixar jag inte. Då ramlar jag ihop i en snöhög någonstans! Och då får ni ju aldrig veta vad som väntar mig imorgon. ;) *tisslar*

Bjuder på två kort från dagen. Katterna gillar julstämningen i köket.

Puck och Moira (klicka på bilderna så får du se dem lite större.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar