onsdag 20 april 2011

Tandläkaren

Jag hatar att gå till tandläkaren, vilket jag nog inte är särskilt ensam om. Det är läskigt för att jag inte har någon kontroll över vad som händer. Plus att man ju inget ser!
Iaf, var dit för nån månad sen och kollade upp. Fick röntga tänderna vilket faktiskt gjorde fasligt ont! De där plattorna man får bita i skar in i gommen så tårarna rann.. hu! Nåja tydligen ett hål och ett på gång. Rätt ok för att inte ha varit hos tandläkaren på typ 10 år ändå.
Så idag lagade vi. Fick bedövning och det var nog det mest obehagliga på hela altet. Att känna munnen försvinna! Men sen kändes det å andra sidan ingenting när de borrade och hade sig.
Fast nu ser jag ut som Stallone! =D

2 kommentarer:

  1. Jag har tandläkarskräck! Bedövningen gör så ONT! Förra gången de skulle behandla en tand tog besöket två timmar på grund av min rädsla:-( Jag är extremt smärtkänslig, även en klapp på axeln brukar göra ont.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Samma här! Så jag var livrädd för bedövningen faktiskt. Tror de hade nån salva dock, för jag kände ingenting när de bedövade.

    SvaraRadera