måndag 18 mars 2013

Återhämtning

Det är inte förrän idag som jag börjar känna mig någotsånär tillbaka på banan igen. En halv vecka, nästan en hel! Det ska ju inte behöva vara så, tycker man.. men vad ska man göra.
Helt matt torsdag och fredag. Lördag hade vi lite besök, vilket funkade, men var helt utslagen igen på söndag och sov mer eller mindre hela dagen..

Det är verkligen jobbigt när det blir såhär. Men samtidigt kan jag inte bara hoppa över alla saker som gör mig trött heller. Då blir jag bara ledsen och deprimerad.

Var på samtal idag hos en arbetspsykolog för att diskutera utförsäkringen som sker nu. Först tyckte hon att man ser ju inte på mig att jag har Asperger. Men efter allt jag berättade, så förstod hon. Och höll absolut med om att det syns sällan, och speciellt på oss tjejer. Vi är duktiga på att gömma våra svårigheter, och lider i efteråt..

I vilket fall så är planen att INTE sätta ut mig på några diverse praktikplatser, vilket är en stor lättnad. Det tyckte iofs inte arbetsförmedlingen eller försäkringskassan heller, att vi skulle göra, men skönt att ha ytterligare en.
Förklarade att jag har kämpat så de senaste 2 åren, för att komma dit jag är idag. Och skulle jag då ha en vanlig praktikplats, även om det innebar typ fotoaffär. Så skulle det troligtvis slå omkull mig totalt. Jag fixar inte sånt. Jag måste få ordna mina egna tider, kunna sätta stopp när det inte fungerar osv.
Med företaget så ser jag ju till, oftast, att jag har några dagar emellan aktiviteter, för återhämtning, och gärna innan också, för laddning inför. Annars funkar det inte.
Men det har tagit mig 2 år och hårt kämpande att komma hit.
Det tyckte hon vi skulle ta vara på. Att inte förstöra det arbete jag lagt ut nu. Så skulle jag kunna jobba 50% med företaget, så är ju det toppen. Men vi får nog vara glada om det funkar 25% i några år framöver.
Sen kommer ju problemet med att hitta kunder för de procenten som jag nu ska jobba..


I lördags fotade jag en gammal klasskompis små barn! Hon vann min tävling jag hade förut, så nu var det dags.
Bjuder på en bild på Minou.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar