onsdag 27 juli 2011

Efterdyningar

I måndags åkte svärfar hem, och då blev jag så trött. Orkat med besöket rätt ok ändå, för att vara jag. Hade bara en dålig dag allt som allt i fredags, och det pga att planer ändrades.. Vi hade planerat att åka till stan men sambon vaknade med en rejäl förkylning, inget han kan rå för, men det blev kaos för mig ändå.
Tror jag fixat det rätt bra tack vare att de lät mig få sova ut ordentligt på morgonen. Lite extra länge. Gick upp 11 varje dag. Sent ja, men det hjälpte. Då orkade jag vara social nog iaf.

Idag skulle vi veckohandla och hade köpt frysta varor. Väl i bilen igen så startar inte bilen! Va fan!? Ringer syrran, då det är deras bil vi lånar just nu, och de visste inte heller. Tanken var halvfull etc. Svågern satte sig i bilen för att komma direkt.
Ett par i vår ålder eller ja yngre troligtvis, kom fram och frågade om de kunde hjälpa till. Killen var klädd som om han precis kom från en bilmeck eller nåt, och de var otroligt kunniga båda två! Men de kunde inte hitta vad som kunde vara felet. Efter en 30 min var de tvugna att åka då de också hade frysta varor i bilen och hade jobb senare som de skulle till. Men åh så glad jag blev över lite medmänsklighet! =D
De hade hört oss försöka starta när de gick in i affären, och när de kom ut så satt vi fortfarande där.. så då kom de till oss. <3
Iaf så kom svågern. Drog om nyckeln, och höll ett bra tag och DÅ startade bilen.. Så det var tydligen bara lite tid som behövdes. Suck.. Så fånigt! Men skönt.
Vi fick gå in på affären igen för att köpa ny glass dock.. för den var smällt. =/ Jaja.
Väl hemma var jag tvungen att sova för jag fick migrän.. Blev väl för mycket spänning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar