onsdag 25 maj 2011

Video med en riktigt smart tjej

Hittade den här videon och blev så glad! Dels att tjejens föräldrar jobbar så hårt och har jobbat så hårt för att få henne dit hon är idag. Utan dem skulle hon inte kunna kommunicera med sin omvärld.
Och helt otroligt att få höra hennes ord. För visst håller jag med folk som ser henne. Hon beter sig som om hon har en intelligensnedsättning, men det har hon inte! Det är så viktigt med sånt här.

http://www.facebook.com/video/video.php?v=10150093480795995

Titta och njut!

4 kommentarer:

  1. shit!! de är när man ser sånt här man inser att man aldrig ska ge upp hoppet!! kram

    SvaraRadera
  2. Oj. Jag storgrät när jag såg filmen. Som en blivande logoped tycker jag att den var väldigt intressant och viktig. Ska helt klart sprida den vidare!

    SvaraRadera
  3. Men visst är den! Satt och storflinade av glädje när man fick höra hennes ord. Så härligt att äntligen få en röst!

    SvaraRadera
  4. Hoppas allt är bra? Jag har firat Mors Dag, med hemgjord äppelpaj. Har fått ett fint hjärta av papper av vår son. Han är så gullig! Blommorna från födelsedagen är fortfarande fina:-) Kram!

    SvaraRadera