torsdag 21 april 2011

Födelsedagspresenter!

Så var även denna födelsedag till ändå.
Mamma och pappa samt mormor har åkt hem. :) Mätta och belåtna hoppas jag!

Idag fick jag ju äntligen öppna paketat jag skickat efter till mig själv, som kom redan i fredags förra veckan! Vilken vånda! Men måste erkänna att det var lite roligare att få öppna det idag.
Testade naturligtvis alla grejerna. Tänkte visa iaf closeup'en som fungerar som ett macro.
T.ex här fotade jag mina naglar utan closeup, med mitt vanliga objektiv.



Inte så nära, heller hur?
Men så satte jag på filtret, och då minsann!


Då kunde jag komma såhär nära! Visst är det häftigt! Har alltså inte beskurit någon av bilderna här, för att verkligen visa skillnaden. Ett riktigt billigt alternativ till ett macro objektiv. =D
(Tyvärr ser man ju också hur dåligt mitt överlack är som knottrar sig..)

Tog lite fler macrobilder!


En Pucktass!


Och ett Moira öga! Men fy så dammig hon var! Haha!
Imorgon tänkte jag ta lite med diffusorn och visa skillnaden med den och bara vanlig blixt!



5 kommentarer:

  1. Åh! jag vill också fota macro! Jag älskar det!!! Om jag nån gång får pengar hör jag av mig till dig så att du kan berätta vad jag behöver! :) Grattis igen!!

    SvaraRadera
  2. Ja det är skitbra! :D Och SÅ mycket billigare än att köpa ett helt objektiv på några tusen. Filtret kostar 89kr!
    Hihi, ja hör av dig du, så hjälper jag dig! :D
    Tack!

    SvaraRadera
  3. Häftigt med macro! Har det inte själv. Vi har en digitalkamera.

    SvaraRadera
  4. Men vad roligt att du visade skillnaden! Jag ska nämligen köpa en ny kamera och tänkte börja med ett sånt där filter medan jag sparar till ett macro-objektiv. Jag har fått det tipset men visste inte hur bilderna blir med det :) Blev ju jättebra! Tack!

    Kram Nina!

    SvaraRadera