tisdag 1 februari 2011

Boendestöd

Idag ringde chefen för boendestöd till mig. Han kommer nästa vecka och hälsar på, så ska vi diskutera lite över vad det är jag behöver hjälp med osv. Nervöst.
Känns både bra och dåligt. Bra att jag äntligen får lite hjälp, dåligt att jag behöver den.. Inte lätt. =)
Tanken är iaf att de ska komma två gånger i veckan och hjälpa mig att få igång rutinerna för städ och tvätt. Något som inte riktigt fungerar som det ska. Jag antingen städar allt och kör slut på mig, eller inget alls på ett tag.. Jag skulle verkligen vilja städa lite mer, men mindre åt gången. Men dels har jag svårt att komma igång och dels att faktiskt sluta när jag behöver.
Att "bara" stoppa in en tvätt funkar inte alltid. Ofta så går jag då vidare till nästa och nästa och nästa.. och sen är jag så slut att jag bara vill lägga mig ner och grina. Inte så bra.
Känns något jobbigt att de jobbar mest med väldigt utvecklingsstörda människor. De flesta bor på gruppboende, men några ute i egna lägenheter. Jag är ju inte förståndshandikappad.. bara funktionellt. Typ. F*n vad svårt ska det vara. =/ På sätt och vis känns det nedgraderande att få hjälp, jag VILL ju klara mig själv. VILL ha orken att hålla uppe fasaden att jag är "normal".
Bara inse fakta att så inte är fallet. :) Jag är inte dum.. bara funktionshindrad.
Nåja. Tanken är att de ska hjälpa mig tills det fungerar och sen släppa mig allt eftersom tills jag fixar på egen hand.

2 kommentarer:

  1. Man se det som skola!
    man går i skolan för att lära sig läsa och skriva, nu får du chansen att få hemundervisning i det du behöver!
    Jag har samma problem som du... allt eller inget... vilket betydera tt det är så jobbigt att man drar ut på det hela....

    SvaraRadera
  2. Klart du inte är Dum vännen....
    Detta blir nog bra tror jag /Kraaaaaaaaaam

    SvaraRadera