måndag 24 januari 2011

Sirapskakor

Bakade idag igen. Gäller att passa på när lusten och orken finns. Nu kanske ni tror att jag kommer smocka i mig alla dessa kakor själv. ;) Men jag har ett kakmonster till sambo, så det problemet löser sig själv!


Så idag blev det sirapskakor. 
2 pp per kaka, rätt ok.

Du behöver:
200g margarin/smör
5 dl mjöl
2 msk vaniljsocker
1 msk sirap (ljus)
2 tsk bakpulver
1 1/3 socker

Rör ihop, antingen för hand eller med visp eller vad du nu har, tills du kan bearbeta degen. Den ska vara fast. Forma 4 länger som du rullar ut på en plåt. Tryck ut längderna och ställ in i ugn, 175 grader, ca 18-20 min.

Skär direkt snittar! Låt sen stå för att svalna.

1 kommentar:

  1. *Mumms* De är ju sååååååååå goda - Jag norpar en - *thihii* Snyggt foto!

    /Kram Kram

    SvaraRadera